Online Marketing Trainingen

Lemon Tree snapt dat je soms tussen de bomen het bos niet meer ziet. Wil je tot de kern komen en zelf meer online marketing kennis opdoen dan bieden we een aantal online marketing trainingen aan. Deze trainingen zijn praktijkgericht en zijn geschikt voor beginners tot gevorderden kennisniveaus. Geschikt voor ondernemers, (online) marketeers of communicatiemedewerkers die graag meer inzicht willen hebben in de mogelijkheden van online marketing.

Werk je als bedrijf al samen met een bureau en wil je meer grip op je online campagnes? Dan is een online marketing training ook zeer waardevol. Hieronder een overzicht van de cursusmogelijkheden:

SEA BASIS cursus:

Vragen die tijdens deze SEA Basis training beantwoord worden:

  • Wat is SEA en hoe werkt het?
  • Hoe werkt de Google ranking?
  • Wat is de invloed van biedingen, en hoe worden deze bepaald?
  • Hoe zet je advertentieteksten op en waaraan voldoet een goede tekst?
  • Hoe zet je een Google Ads account op?
  • Hoe kan ik een basiscampagne opzetten?

Duur: 4 uur.

SEA ADVANCED cursus:

Vragen die tijdens deze SEA Advanced training beantwoord worden:

  • Welke KPI’s zijn leidend voor SEA?
  • Hoe structureer ik campagnes in Google Ads (voorheen AdWords)?
  • Hoe zorg ik dat ik controle houd op de kosten? Hoe schaal ik op of af?
  • Waarop kan ik optimaliseren?
  • Welke advertentie-extensies zijn er, en wanneer zet ik ze in?
  • Welke expansiemogelijkheden zijn er binnen Google Ads?

Duur: 4 uur.

SEA SHOPPING cursus (niet geschikt voor diensten)

Vragen die tijdens deze Google Shopping training beantwoord worden:

  • Hoe werkt Google Shopping en wanneer is het interessant?
  • Wat heb ik nodig voor Google Shopping?
  • Hoe werkt het Google Merchant Center?
  • Hoe zet ik een basis Google Shopping campagne op?
  • Wat is een Google CSS-partner en wat zijn de voor en nadelen?

Duur: 3 uur.

YOUTUBE & DISPLAY cursus

Deze online marketing training richt zich specifiek op adverteren via YouTube en Display. Vragen die tijdens training beantwoord worden:

  • Wanneer zijn YouTube & Display interessant?
  • Welke KPI’s (Key performance indicators) zijn leidend voor YouTube & Display?
  • Welke advertentie-mogelijkheden zijn er?
  • Wat heb ik nodig om aan de slag te gaan met YouTube & Display?

Duur: 3 uur.

GOOGLE ANALYTICS BASIS cursus

Vragen die tijdens deze Google Analytics training beantwoord worden:

  • Wie bezoeken de website?
  • Waar komen de bezoekers vandaan?
  • Hoe creëer je segmenten?
  • Hoe krijg je meer inzicht in doelgroepen? En hoe maak je doelgroepen aan en deel je ze?
  • Hoe analyseer je directe en ondersteunende campagneresultaten? (Focus SEA)
  • Hoe creëer je een attributiemodel in Google Analytics?

Duur: 3 uur.

Wil je meer weten over bovenstaande online marketing trainingen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.