Werkwijze Lemon Tree

Geen bedrijf is hetzelfde. Vandaar dat er geen standaard online marketing oplossing is. Het is allereerst belangrijk helder te krijgen wat je doelstellingen zijn. We gaan daarom graag met je in gesprek over wat je precies wilt bereiken met je online marketing inzet.

Op basis hiervan zullen we een passend voorstel doen welke kanalen we in zouden moeten zetten om je doelstelling te behalen.  We ontzorgen je door deze kanalen voor je te beheren. We zullen je daarnaast regelmatig op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Hierin vinden we het belangrijk om eerlijk en open te zijn. Dankzij een heldere rapportage zijn alle cijfers inzichtelijk. We zullen deze cijfers met je bespreken en gepaste acties voorstellen. We vinden jouw input hierin erg belangrijk!

Daarnaast bieden we de mogelijkheid je verder te helpen in het ontwikkelen van je online marketing kennis. Dit doen we door je actief te coachen in online marketing. Wil je hier meer over weten, kijk dan bij onze trainingen.

See, Think, Do, Care model uitgelegd

In het bepalen van een passende online marketingoplossing maakt Lemon Tree Marketing, hoe kan het ook anders, gebruik van een boomstructuur. Dit model volgt de stappen vanuit Google’s Avinash Kaushik ‘See, Think, Do, Care’ model:

See (bladerdak van de Lemon Tree)

Eerste contactmoment van de consument. De kanalen die we hier in kunnen zetten zijn voornamelijk toegespitst op het creëren van zichtbaarheid voor de potentiële klant. Kanalen als Display, YouTube en Facebook zijn hier uitermate geschikt voor.

Think (takken van de Lemon Tree).

We dalen af naar de vertakkingen van de boom. Hier hebben we de mogelijkheid om de grote groep mensen die we bereikt hebben in de See-fase  onder te verdelen in doelgroepsegmenten. In deze fase willen we deze doelgroepen zo relevant mogelijk aanspreken. Dit om de potentiële klant serieus ons product of dienst te laten overwegen. Kanalen als Google Search, SEO en Remarketing kunnen hier interessant zijn.

Do (stam van de Lemon Tree)

‘Tree voor Tree’ komen we terecht bij de stam van de boom. In deze fase willen we dat bezoekers actie ondernemen. Denk hierbij aan het plaatsen van een order of een lead. Uiteindelijk zorgen deze acties voor de inkomsten van de onderneming, en vandaar dat deze fase de basis (stam) vormt voor een gezonde onderneming.  Kanalen zoals Google Search en Shopping kunnen potentiële kopers richting de website sturen in deze fase, waarbij Conversie Optimalisatie kan helpen ervoor te zorgen dat deze personen daadwerkelijk tot actie overgaan.

Care (wortels van de Lemon Tree)

Nadat iemand klant geworden is, is het belangrijk dat deze persoon langere tijd klant blijft. Een nieuwe klant verwerven is namelijk duurder dan een bestaande klant behouden. Een loyale klant kan daarnaast zorgen voor extra inkomsten door andere diensten en producten van je af te nemen. Ook kan een trouwe klant via mond-tot-mond reclame voor extra klanten zorgen. Belangrijk in deze fase is dan ook de klantwaarde uit te bouwen. Kanalen als Google Search (doelgroep-targeting), Remarketing, maar ook e-mail kunnen hierbij helpen.

Wil je meer weten over wat Lemon Tree voor je kan betekenen? Neem dan contact met ons op!

Wil je meer weten over de verschillende online marketing kanalen, klik dan hier.